Socker

Efter semeterns frossande i mat och bakelser... ja, fikabuffé ingick såklart och fanns att tillgå mest hela tiden. I brist på annat så fick det bli en del kakor och bakelser på mellanmålen och jag var inte sen att även lasta in lite efter middagarna. Hur som helst, efter en veckas frossande är jag inte alls sugen på sött utan snarare nästan lite äcklad, vilket säkert är ett tecken på att det blivit lite väl mycket av det goda. Igår var jag alltså och storhandlade och det blev bara en massa bra saker. Jag vill inget hellre än att få äta keso med lite bär till mellis och en riktigt god lunch. Baklava är gott, men inte varje dag. Så nu går jag tillbaka till mitt "normal-fikande", dvs en bulle, kaka eller tårta nångång ibland när det bjuds :)

Även Maria har ledsnat på socker och hon satsar på att bli fri från fikasuget under november. Jag tror att det kommer att gå som en dans. Klicka här för att följa henne!

Är ni fler där ute som vill ha en "vit månad" men behöver mer inspiration så kommer lite tips här!

Kommentarer