Inte mycket för TV

Ni som känner mej vet att jag inte är så mycket för att titta på TV. På hela förra veckan var min "tjockis" igång max 15 minuter och det var i går kväll då vi dukade fram den sena middagen i TV-rummet. "Tjockis" blev dock snabbt bortprioriterad till förmån för en mycket kärare ägodel, nämligen "silveräpplet". På äpplet kan man ju göra allt, även kolla TV om man skulle vilja. Det gjorde dock inte vi, utan det var film som gällde. I helgen har vi sett två filmer, Thor (om asatrons åskgud), i lördags kväll och Red Riding Hood (Lilla Rödluvan) i går. Har ni sett dom och vad tyckte ni?


Jag hade i stort sett ingen koll innan vad det var för typ av filmer så Thor överraskade positivt. Det ska tydligen komma en uppföljare också. Flickidolen från mammas tid - Stellan Skarsgård - var ett svenskt inslag. Det fanns också vissa beröringspunkter med en annan storfilm och jag gillar när man blandar in karaktärer och händelser sådär. (Ungefär som när man i serien 2 1/2 män är på inspelningsplatsen för CSI). Här var det en liknande grej.


Red Riding Hood var nog egentligen också ganska bra, men jag åt för mycket och fick lite magknip så jag hade lite svårt att koncentrera mej på filmen bitvis... Hur som helst var den spännande och man fick hoppa till en gång eller två. En fin twist på slutet också vilket jag tycker är bra. Det var dock ganska mycket Twilight över filmen och det vet jag inte riktigt om jag gillade. Man har ju redan sett det liksom.

Min helg hade alltså inslag av klassiska sagor, hur var eran helg?

Kommentarer