Okej... novembervision... äntligen!

Jahapp då kommer här äntligen några tankar kring vad jag ska försöka fokusera på vad gäller träning den här månaden. Jag har funderat en hel del fram och tillbaka men landat i att jag ska avvakta med att påbörja "kilometersamlandet" inför Stockholm Marathon ett tag till.

I början på hösten kände jag av knän och fotleder efter sommarens springande och körde därför väldigt mycket motionscykel och crosstrainer som komplement under både september och oktober. Jag drog ner lite på antalet löppass och bytte dom mot annat. Även hopprep har jag börjat med. Det har funkat superbra och nu känner jag mej faktiskt rätt fräsch igen.

För att bygga upp kroppen ännu mer kommer jag i november:

- Köra minst 15 styrkepass (dvs i snitt varannan dag)
- Springa utomhus minst 1 gång/vecka
- Löpbandsintervaller 1 gång/vecka
- Komplettera löpning med annan cardio, t.ex. cykel, crosstrainer, hopprep, roddmaskin

Jag känner mej lite skraj för att jag ska tappa mycket när jag trappar ner på löpningen, men jag tror ändå att om jag lyckas bygga upp styrkan i hela kroppen så kommer jag att vara bättre rustad för maratonträning sen?!

Kommentarer

Maria sa…
"barfota" löpning som är så poppis nu, det är inget du har funderat på att pröva på?
Anonym sa…
Hu, jag blir trött bara jag läser! hihi. Men det fixar ju du, KÖR PÅ!!Pussen o kramen / Mamma
SARA BORG sa…
Jo, jag tror jag skrev ett inlägg om det där med fivefinger-skor tidigare i höst. Sen började jag få ont lite överallt och har som glömt bort det lite. Ska ta en funderare igen nu när du påminnt mej Maria :)

Mamma, det är bakvänt men inget piggar upp mej efter en lång arbetsdag som lite träning. Förresten, det går bra med Vide-lek också :)