December del 1

Okej, dags för nytt träningsupplägg. Nu är det 6 månader kvar till Stockholm Marathon och därför ändrar jag lite i träningen från och med nu.

Jag kommer att börja med att köra en tvåveckorsperiod och sen utvärdera hur det går.

LÖPNING
Nu är det läge att vänja kroppen vid löpning igen lite smått. Jag ska försöka tänka på att ta det försiktigt och långsamt bygga upp uthålligheten. Under de här första veckorna kommer fokus att ligga på varierad träning och totalt ca 6 pass löpning. Kilometersamlandet startar nu och tider är oviktigt.

STYRKA
Jag fortsätter att satsa på att stärka upp kroppen så minst 6 tillfällen ska jag få till.

ÖVRIGT
Promenader, cykel, crosstrainer, roddmaskin och kanske skidor om det kommer nån snö. Det finns iof fjolårssnö på stadion men jag kan vänta lite till.

Kommentarer