Dagens långpass

Förmiddagen spenderades på löpbandet för att avverka veckans lågintensivpass. Tyvärr den enda löpträning jag gjort under veckan. Jag bestämde mej därför för att låta blir att öka på tiden på passet utan i stället försöka springa lite snabbare än sist. Jag gick ut i ungefär samma tempo som då men minskade ner gåvilan varje kvart till ca 1 minut. Redan vid halva passet låg jag "rätt" i tid, dvs jag lyckades klara 10 kilometer under 60 minuter. Sedan var det bara att öka. Fick ihop drygt 21 kilometer på 2 timmar, vilket jag får vara nöjd med. Men alltså, om några månader är det tänkt att jag ska orka dubbelt så långt... hur tänkte jag när jag anmälde mej? Visst hade jag kunnat pinna på en bit till idag. Kanske jag till och med hade kunnat pressa mej till 3 mil, men 4,2... nä, idag hade det inte gått. Det är tur att det är ett par träningsmånader kvar...

Kommentarer