20.4 km formcheck

Lars körde i väg mej bortanför Brunflo (mot Sundsvall till) och sen sprang jag hem därifrån. Det gick lätt i princip hela tiden och flera gånger när jag tittade på klockan låg jag under 5.00-tempo och fick bromsa mej själv. Skönt känsla. Att ha vilat från långpass sen långfredagen är alltså inte bara av ondo. Den här känslan vill jag ha i kroppen på maran också. Som vanligt på långpassen tar jag lite gåvila och dricker en gång i kvarten. Efter drygt 2 mil i strålande sol kan jag konstatera att formen för halvmarathon i varje fall är god. Jag joggade lätt hem och klockan stannade på ca 1 tim 54 min. Synd nu då bara att det är drygt dubbelt så lång som ska avverkas den 2 juni... Men men, med lägre utgångsfart och mera lull så ska jag nog ta mej i mål där också, hoppas jag i alla fall.

Kommentarer