Dagens träning

6 x 2min löpbandsintervall (4.30) med 1min ståvila mellan

plus

Benstyrka

Alltså jag fattar att det kanske inte är supersmart att köra intervaller dagen efter tävling då jag ju knappt kunnat löpträna på 1 månad. Men ändå. Alltså jag är så sjukt taggad just nu och vill bara bli snabbare. Så jag fick hejda mej efter 6 st och verkligen övertala mej själv om att inleda den här intervallersommaren lite försiktigt. Efteråt krämade jag ur det sista med lite styrkeövningar för benen (höften klarar styrka bra men löpning lite sämre). Nu ska benen få ta det lugnare i några dagar. Inga kvalitetspass men kanske lite cykel eller möjligen försiktig jogging.

Min nya tröja förresten, den är i merinoull. Jag reflekterade efter en stund på löpbandet över att det luktade lite konstigt där på gymmet. Hmmm, insåg sen att det var jag som stank som ett blött får... hehe

Kommentarer