Mandelmjölsgröt

I dag provade jag att koka gröt på mandelmjöl, vilket blev supergott. Jag åt den till lunch med hallon till och det blev nästan lite efterrättskänsla. Så gott var det!

Du behöver:

Smör
Soyamjölk
Mandelmjöl
Salt

Gör så här:

Smält en klick smör i en kastrull. Häll i ca 1 dl soyamjölk och vispa ner 3 dl mandelmjöl samtidigt som gröten kokar. Späd med mera mjölk tills gröten fått lagom konsistens. Häll ner en liten nypa salt. Klart att servera, gärna tillsammans med färska bär.

Kommentarer

Unknown sa…
Jag tyckte det var ok men barnen och min fru tvärvägrade att äta upp. Frugan sa något om misslyckad kakdeg. Men vi hade en rolig och mysig stund.
SARA BORG sa…
Hahaha, ja det är verkligen en speciell smak. Numera brukar jag koka den på vispgrädde, ett ägg och dessutom tillsätta lite vaniljpulver istället för salt.