Vila på resan

Jag har tidigare skrivit om hur man lyckas behålla träningsrutiner och en aktiv livsstil även när man reser mycket i jobbet. I dag tänkte jag skriva om motsatsen, dvs att låta bli att träna borta. Jag sitter just nu på ett hotell. Jag har en övernattning och åker alltså hem i morgon. En övernattning som jag ska nyttja som en vilodag. Jag har tränat mycket mängd i sommar, vilket jag trivs bra med, då jag får ny energi av att röra på mig varje dag. Men det är ju också viktigt att vila. Därför passar jag på just i dag. Träningskläderna lämnades hemma, jag kunde flyga endast med lätt handbagage och jag kan ägna kvällen åt att slappa med en god bok. I morgon när jag kommer hem igen väntar löpning. Det låter kanske knasigt, men jag längtar.

Kommentarer

Maria sa…
Jag reser imorgon och har planerat att träna antingen innan flyget (19:30) el tidig morgon på hotellet. Vet dock inte om hotellet har något bra gym,,,,, hm måste kollas upp, packat har jag redan gjort :)
SARA BORG sa…
Jag bor ofta på Scandic. Det är bra för alla deras hotell har numera gym och de är standardiserade så samma grejor finns. Vissa kan vara lite större och ha fler löpband etc. Men grundutbudet är detsamma :)