Styrkepass för ryggen

Jag brukar mycket sällan planera mina styrkepass. Inte för att jag har nåt emot det - tvärtom, för att få bra resultat skulle det vara grymt om jag var lite mera fokuserad. Det är bara det att jag sällan tar mig tid att göra det. Mitt fokus ligger ju mest på att faktiskt ta mig i väg och träna. Jag kör på känsla och tränar tyngre och fler övningar om jag har tid och lust, färre och eller lättare om jag känner för det.

I dag frångår jag dock min vana. Mest för att jag är så trött i huvudet och inte orkar tänka när jag väl kommer till gymmet. På en liten lapp här på hotellet har jag därför klottrat ner några övningar som förslag så att jag slipper stå där och känna mig helt utan inspiration när jag väl är på plats på gymmet här bredvid.

Bra drag? Den som lever får se. Jag återkommer senare med en rapport om det blev som på lappen eller nåt helt annat i slutändan...

Kommentarer