Kakreceptsprojektet

När jag nu fick lite tid över till vad som helst (L är och bygger hus hos sin bror) så tänkte jag passa på att fortsätta mitt lilla projekt med att få till en chokladkaka (liknande en sockerkaka). Sist gjorde jag ett försök där jag följde ett recept helt utan socker eller sötningsmedel, men den blev inte särskilt bra. Ätbar tyckte jag, inte ätbar enligt Lars och Vide.

Idag har jag modifierat receptet lite. Bakar denna gång på kokosmjöl (skulle vara det i men jag hade inte det hemma sist) och jag har dessutom lagt till 1 dl Stevia strö. Vi får se om det gör susen. Jag återkommer när mina kritiska försökskaniner har provsmakat.

Jag har dessutom bakat kokosrutor. Eller ja, det står en form i kylen som väntar på att skäras upp. Jag har inte smakat dem ännu, så även där avvaktar jag med att lägga ut receptet. Dessa är helt utan socker och sötningsmedel då jag gärna undviker det. Jag får ju i mig en del sötningsmedel genom proteinpulvret så att avhålla sig från annat jag stoppar i mig känns bra.

Kommentarer