Dagens distanslöpning

Idag fick jag med mig en hare ut på löpturen. Lars gjorde en insats och höll uppe tempot bra åt mig idag så att jag inte valde bekvämligheten före nåt annat. Det är kul att springa med Lars, när han anpassar sig efter mitt tempo vill säga. Vissa dagar springer han alldeles för fort och då blir jag mest bara irriterad. I varje fall när han dragit ut mig på nån skogsrunda där jag inte har en susning om var vi befinner oss eller hur man hittar hem... Idag var det dock asfalt och det var jag som bestämde bansträckningen, då går det fint!!! Det blåste bitvis ganska kraftig motvind på hemvägen, men det gjorde inget - blev ju bara bättre träning ;)

Tot: 8.09km, 42:00min (5:11)

Km 1: 5:40
Km 2: 5:29
Km 3: 5:08
Km 4: 4:53
Km 5: 5:06
Km 6: 5:06
Km 7: 4:50
Km 8: 5:08


Kommentarer