Sömnlös

Jag har haft en sån där natt, en natt då man vrider och vänder sig men inte riktigt kommer till ro.


Jag kom ju hem sent. Klockan var närmare halv tolv när jag klev innanför dörren. Då var jag speedad, uppe i varv. Drack lite smoothie och vatten. Borstade tänderna och gjorde mig klar för sängen. Kröp ner men började vrida och vända mig direkt. Satte i gång ljudbok, men kunde ändå inte komma till ro. Låg länge. Ångrade de där tre kopparna kaffe jag drack mellan 19:30 och 21:00... (Så dumt). Fick för mig att jag skulle upp före 5 och åka med 6:50-planet också. Det trodde jag ända till tidig tidig morgon då jag inser att jag ska resa mitt i dagen. Pucko. Somnar om och sover lugnt sista timmarna till klockan ringer 05:50 som vanligt.

Två koppar kaffe, rostade mackor, morgonnyheter och tända ljus, en fin start på dagen ändå. Nu dax för jobbelijobb.

Kommentarer