Inte så lyckade lussekatter

Packade ihop kontoret klockan 16:00 och satte igång med ett nytt bak. Trots att jag idag följde ett recept i stället för att hitta på ett eget (kanske var det som blev fel???) så blev resultatet inte alls så bra som jag hoppats. Nä, gör om gör rätt. Godare än så där måste det väl gå att få till va?!

En annan kul grej, det här var första gången i mitt snart 32-åriga liv som jag bakat egna lussekatter. Har inte varit med på lussebullsbak sen hemkunskapen, tror jag i allafall. Därför tog det en bra stund innan jag kom på hur man fick till den där snurren. Mina första 5 katter såg ut som stora S. Sen kom jag på det och fick börja om från början. Utseendet blev till slut inte så tokigt, smaken var det ju värre med... Ätbara, men inte så mycket mer.

För er kära familjemedlemmar som börjar undra om jag drabbats av nån allvarlig sjukdom (jag är ingen bakande människa) så kan jag lugna er, så är inte fallet. Jag är bara inne i en ny "period", det går nog snart över.





Kommentarer

Anonym sa…
Finfina "kusar", men du måste ju ha russin (eller nåt annat om de inte är "tillåtna") ;-)
SARA BORG sa…
Jag tänkte ha bitar av mörk choklad i (lite som en crossaint). Vad tror ni om det? Stoppa i dem efter att de varit i ugnen kanske.
Jennie (BB&G) sa…
Hej Sara!
Kolla in detta: http://mariannslchf.se/behovs-en-varning-for-risentas-kokosmjol/

Det kan bero på mjölet, men nu blev jag sugen att testa. Jag har annat kokosnötsmjöl hemma.