Statusrapport på kroppen

Milen på skateskidor igår, visserligen i fegistempo då jag var högst osäker på min skidform, börjar kännas lite smått nu. Jag kan närmast beskriva det som en instabilitet i bäcken/höft. Svårt att förklara, men liksom lite ömt och ostadigt.

Förra vintern åkte jag inte en enda gång, till skillnad från vintern innan då jag åkte riktigt mycket. Nu så här i efterhand kan jag inte låta bli att undra om mitt beslut att lägga all tid på löpträning inför maran kanske inte var hundra procent rätt? Den instabilitet kan känner idag är på exakt de ställen jag fick ont i somras och jag tänker därför att om jag bara hade åkt lite skate förra vintern så hade jag kanske haft den styrkan jag såväl hade behövt och sluppit det onda? Det får jag såklart aldrig veta men tänker i varjefall försöka åka lite mer i år, även om löpningen än en gång blir prio ett med tanke på att vi nu bestämt oss för att ge oss på maran igen till sommaren.

Kommentarer