En utomhustolva

Det som först skulle vara en joggingrunda på 6 kilometer blev sen en 8:a då jag plötsligt insåg att jag glömt svänga av där man ska svänga av för att komma hem efter 6:an. När jag sen var på väg hem så småningom så tänkte jag att det nog inte var det planerade distanspasset på 6-8 kilometer jag var ute på, utan faktiskt det som skulle sluta på 12 kilometer. Så snart tanken landat var det klappat och klart. Rundan blev extended och jag lubbade in på 12.2 km!!! Det kändes att benen vilat i två dagar för så här lätta och fina har jag inte känt dem på ett bra tag.

Hur lycklig kan man vara? #stressfri #mindfullness #löparglädje

Nu har jag alltså avverkat två av veckans tre löppass, och det som återstår är distans 6-8 kilometer i maklig fart. Lite fakta på dagens pass kommer här:
Tot 12.2km, 1:12 tim (5:58)


Kommentarer

Anonym sa…
Men vad kul! Jag tror jag "träffade" dig på Krondikesvägen, visste inte det då såklart, men kände igen dig nu på bilden, tyckte väl att det var någon med lätta, spänstiga steg som kom mot mig :)

Ida
Maria sa…
Vi skulle kanske ta en joggingdejt lite närmare våren... Behöver få mer spring i benen först.
Maria sa…
Och förresten skulle jag kunna betala massor för att få vara frisk och träningsklar nu!
SARA BORG sa…
Hahaha, Ida, tack! Ingen har nånsin kallat mitt löpsteg lätt och spänstigt. Du ska bara veta vad de brukar säga när jag är i väg och provar skor... ;)

Maria, självklart ska vi göra det! Jag kommer troligen att dra ihop långpass på långfredagen i år igen. Vi har kört det i två år nu. Alla kan vara med och springa så långt man vill eller orkar och få upphämtning med bil där man vill kliva av. Tempot är snigel och man anpassar sig efter den som håller lägst tempo. Det vore kul om kanske både du och Emil vill vara med på det?!