Min 19-årsdag

Idag firar jag min "födelsedag" i samma stad som jag för 19 år sedan på sätt och vis blev den jag är idag. I varje fall till viss del i fysisk bemärkelse. Den 17 januari 1994, här i Umeå, genomgick jag en drygt 8 timmar lång operation som gjorde att jag återigen kunde sitta, stå, gå och fungera i stort sett som de flesta andra. Nåt jag inte hade kunnat göra på ett tag innan, fungera som andra alltså. Stå och gå kunde jag förvisso, fast mot slutet bara i mycket korta stunder åt gången.

Jag kanske ska skriva mer om det där i ett eget inlägg en annan dag. Kanske visa lite bilder också, men det måste jag i så fall göra hemma i Östersund där jag har mitt album. Jag ville mest bara fira mig själv lite, åsså tacka mamma som gick runt här och vankade en hel dag i väntan på att jag skulle vakna upp igen. Mamma, vad tror du om att fira mig med en semla idag? ;)

Kommentarer

Anonym sa…
GRATTIS! Ja den dagen var nog den längsta, hittills, i mitt liv. Men det blev ju till slut ett helt okej resultat, eller hur? Ha en riktigt bra "födelsedag" o fira den med nåt smaskigt :-) Puss o kram o kör försiktigt hemåt! /mamma