Dagens löpbandslångpass

Men vilken lycka när jag kommer till Sports gym Storsjöbadet och ser att de har löpband både utan och med TV. Dagens Vinterstudiotittande var därmed räddat och jag var på ett grymt bra humör. Upp på bandet och igång inser jag dock att det är ett sånt band som jag hatar, om det nu inte vad handhavandefel... Jag håller den möjligheten öppen. Men men i allafall, till poängen, bandet räknar ner tid och jag inser att den inte kommer att räcka. Jag kommer alltså att behöva starta om bandet under passet - I hate that! Jag var iaf tillräckligt observant för att kolla hur långt jag sprungit då den klippte av (16.6 km på 99 minuter) och kunde lätt räkna ut hur mycket jag hade kvar till mina 25 kilometrar.

Trevligt löpband som ger beröm efteråt. Plus i kanten för det, men stort minus för att den klipper för vila efter 97 minuter och sen stänger av helt efter 99.

Nu var jag på så bra humör att jag inte stördes allt för mycket av det här, men jag tycker verkligen inte att det är bra. Försökte pilla med inställningarna men hittade ingenstans det gick att få bort det. Nån som är proffs får gärna kommentera. Jag använde bandet längst nere i hörnet mot bakre väggen (de har band av olika modeller, så för att kunna hjälpa mig behöver ni veta vilket band jag hade tänkte jag?!).

Hur som helst, 25 kilometer reggades i träningsdagboken idag, och det tog mig strax under 2.5 timme. Jag sprang med 0.5 grads lutning på bandet kan tilläggas, vilket jag har som standard att ha som minst.

Dagen i övrigt har handlat om att fylla på det stora energiunderskott som uppstår vid långlöpning. Man blir ruggigt hungrig av att springa. Jag började faktiskt redan i morse då jag startade dagen med en chokladboll före mitt morgonkaffe. Sen laddade jag med en stor portion bacon och äggröra. Vatten med salt (och lite lime) är också standard innan långpass. Drog till gymmet ca 11.30 och direkt när jag kom hem åt jag lunch (som L fixat när jag var borta); ett stort lass tonfiskröra, 2 stekta ägg, en avocado plus körsbärstomater. Mera vatten, kaffe och två bitar kladdkaketårta med extra grädde. Nästan direkt efter det (dusch också såklart) så drog vi ner på stan och slank in på Dalwhinnies för mat igen. Kryddstark kycklingfilé med wokgrönsaker, fetaost och tsatziki satt fint där strax före 17. Nu är det kväll och vi ska strax äta igen. Våffeljärnet jag fick i present igår ska invigas... mmmmm mums! Fast jag har smygätit ytterligare en bit kladdkaketårta nyss, men säg inget till L för han tycker inte att man får äta snask innan maten... hihi Fast egentligen borde jag kunna hävda att det var efterrätt till förra måltiden, så då är det väl ok va?! ;)

Kommentarer