Långdistans 25.4 kilometer

Dagens träning: 25.4km, 2:39tim (6:15)

För tredje helgen i rad var det långlöpning på agendan och jag körde ute idag. Det var perfekt löparväder, nån plusgrad bara och jag lörde i princip på samma klädsel som på Stockholm Marathon... haha, helt sjukt faktiskt. Då frös jag så jag skakade, idag svettades jag och kände mig alldeles lagom klädd.

Nu har jag alltså avverkat tre veckor med träning efter semestern och nu väntar en återhämtningsvecka. Jag klurar lite på hur jag ska lägga upp det i mars. Kanske drar jag ner två långpass till ca 2 mil och försöker få till ett riktigt långt, dvs över 3 mil. Men jag vet inte. Tips någon?

Kommentarer

Fredrik sa…
Tror du bör vila fram till maran : p
SARA BORG sa…
Jättekul Fredrik, kom igen nu! Jag förväntar mig att du ska spöa mig i år så det är dags att börja träna nu ;)
Lena sa…
Hehe, jag som ska försöka få till 3 mil allt som allt i veckan.. Men jag har ju å andra sidan de där kidsen att ta hand om också ;)

Jag är dock sjukt impad och inspirerad av dig! Du är grym!
SARA BORG sa…
Ja, nackdelen med långpass är ju just att de tar så mycket tid. Känns nästan som hela dagen går åt :(

Tack! Jag är inspirerad av dig också. Du är snabb ju. Jag är uthållig men inte särskilt snabb... :)