Uppiggande preparat?

Jag har haft en mycket märklig förmiddag. Nu har jag fått i mig lite lunch och det känns som om det börjar rätta till sig.

I morse testade jag ett uppiggande preparat som jag fått tips om av min massageterapeut. Hon tyckte att jag skulle prova det då det ökar syreupptagningen och därmed presationsförmågan. Helt dopingfritt ska tilläggas, om nån nu mot förmodan misstänkte annat. Hur som helst, i morse drack jag ett halvt glas vatten med det här pulvret i. När det rann ner kände jag nästan direkt en sval känsla i magen och sen blev jag varm och lite röd i ansiktet. Det började pirra i huden. Helt normalt blev jag försäkrad om eftersom preparatet ökar blodcirkulation, vidgar blodkärlen osv.

Jag tvivlar inte alls på att det här är ett effektfullt medel, jag menar shit vilken reaktion jag fick. Men jag tror inte jag behöver piggas upp. Jag menar, det finns kollegor som kallar mig duracell, så problem med låg energi har jag ju bevisligen oftast inte. Det kändes snarare som om min kropp blev stressad av det här. Jag har mått lite illa och haft svårt att koncentrera mig på annat än alla känslor i kroppen (obehag, lätt illamående, lite yrsel, hjärtklappning osv) fast det är meningen att koncentrationen ska förbättras.

Nu undrar jag om det är nån av er läsare som tar något tillskott av liknande sort eller dricker typ celcius före träning, kan ni känna igen er i det här? Är det normalt? Jag kommer inte att fortsätta ta det här men är nyfiken och vill höra fler erfarenheter.

Kommentarer

Maria sa…
Emil tar allt som oftast någon uppiggande innan träning. Jag har testat ett par gånger och känner igen de där med varm och pirrig. Sen hade jag svårt att somna (tog det innan träning på em/kvällen). Och visst gav det effekt på träningen, intervallerna gick lätt och jag hade energin kvar till styrkan efteråt. Men jag undviker att ta för att inte bli lat och "beroende". Har tagit när jag känt mig extra trött och sugen på en liten kick. Annars brukar jag kunna ta en espresso också ;) en mildare uppiggande variant :)
SARA BORG sa…
Kaffe dricker jag ju i stora mängder och tror jag stannar kvar vid det.

Det här är ett tillskott som ska ge kroppen bästa förutsättningar för att producera energi, så man ska ta det direkt när man kliver upp på morgonen. Dock är jag redan väldigt speedad när jag jobbar så jag tror det blev nån form av overload i min hjärna. Jag behöver nog inga uppiggande preparat?!