Uppskattning

Jag sitter och äter lunch nu och kan inte undgå att reflektera över hur dagen varit i förhållande till igår. Jag ska bli mycket bättre på att uppskatta min hälsa känner jag. Idag startade jag morgonen med att punkta upp vad jag skulle få klart till lunch på min whiteboard. Sen satte jag i gång och jobbade i ett frenetiskt tempo helt i extas över hur grymt härligt det är när kropp och knopp funkar. Igår gick ju hela förmiddagen åt till att må pyton. Jag kunde verkligen inte koncentrera mig alls på nåt vettigt. Idag är jag på gång!

Kommentarer

Maria sa…
Åh en EGEN white board!! Det skulle jag också vilja ha. Finns det nått bättre att tänka och vara kreativ genom en WH?! Eller för den delen skriva upp att göra saker och kunna stryka! Ja du uppskatta din hälsa, man glömmer lätt av att göra det när man mår bra "för ofta" :-)
Anonym sa…
Skönt! Jag var på en föreläsning med Anna Olsson (längdisen) för ett tag sen och hon tog upp just det med att reflektera över vad man är nöjd över. Och att ett bra sätt är att skriva ner det innan man går och lägger sig. Alltså rada upp fem bra grejer som hänt/som man gjort under dagen. Rätt snart kommer man märka skillnad på vad som verkligen är viktigt och vad som på riktigt gör en glad. Små saker som att uppskatta sin hälsa lite extra en dag är ack så viktiga!

Ida
SARA BORG sa…
Det finns små billiga whiteboards på kontorsvaruhuset Maria, bara att shoppa! Min är typ 70 x 120 eller nåt sånt. Alldeles perfekt.

Ida, för drygt 10 år sen när jag hade mitt yrke inom hälsa så jobbade jag själv mycket med sånt där. Nu skriver jag också i min lilla bok men det har varit mer veckomål och sånt. Måste kanske ta upp den där tacksamhetsgrejen - den är bra. Tack för tipset! :)