Viktade dips

Jag har blivit riktigt pepp på att testa viktade dips, dvs fria dips med vikt hängande från midjan. Jag har googlat lite bilder på starka tjejer här så får ni se.






Inspirationen kom häromdagen när jag såg en tjej på gymmet kötta. Jag har sett henne där förut, men aldrig tänkt så mycket på vad hon kör. Jag är oftast ganska fokuserad på mig själv och märker inte omgivningen så mycket, men den här kvällen satt jag och väntade på att ett löpband skulle bli ledigt. Jag passade på att spana in alla på gymmet i brist på bättre. Den här tjejen är superliten (kort alltså) och ganska ung tror jag dessutom. Hon tränar tillsammans med en kille som hjälper henne med vikter och så. Den här kvällen körde de bland annat fria dips och jag blev så grymt imponerad av tjejen när hon bara dödar trissarna med vikt runt midjan.

Fria dips är inga problem. jag tränade upp mig på dem förra våren när jag tränade på Fyrvalla. Sen dess har jag lite tappat intresset/motivationen och kör det nån enstaka gång i månaden bara för att testa att jag fortfarande kan. Du är jag pepp att ta tag i dipsen igen - lillstrumpa, varför bor du inte här längre så hade vi kunnat köra???!!! :)

Förövrigt kul med tekniken, vissa har benen framåt och lite uppdragna. Själv är jag mer som hon i cerise sport-bh, dvs som en banan böjd bakåt, haha.

Kommentarer

Maria sa…
Jag tycker också det är kul med dips. Tyvärr har vi en sån omständig ställning för denna övning. Man måste liksom bygga ihop den vilket är tungt och därmed blir det inte dips så ofta som jag vill :(
Anonym sa…
Ja, jag hejar på dig! Jag ska också göra ett försök, kanske imorgon på mitt överkroppspass!? Men håller med, man skulle vilja ha lite stöd där med viktbältet :)

Ida
SARA BORG sa…
Bygga ihop, nä Maria, det lät ju faktiskt inte som nån hit direkt. Förstår dig!

Ja Ida, jag såg att när dom körde med vikt och inte orkade mer så höll den andra personen upp vikten så klarade dom några reps till. Blir ju lite som ett droppset. Är man själv så måste man ju ner och koppla loss vikten då för att sen köra vidare.
Anonym sa…
Haha, ja jag orkar ju knappt fria dips utan vikter så viss behöver jag öva.. Kanske ska bli ett träningsmål för mig, så får vi köra ihop i påsk och se hur det gått för oss?
Mini