Dagens distanspass

Utomhuslöpning i -3 grader var bästa medicinen i kväll! Pigg som en lärka studsade jag på pigga ben (var nu de kom ifrån???) i 8.21km på 45 minuter, vilket gjorde att jag snittade 5:29 min/km. Precis som vanligt så gick det avsevärt långsammare än så i början och snabbare på slutet (toppfart 4:31 enligt GARMIN). Väl hemma så hade jag lite väl hög puls så jag drog ut på en extravända för att vårda den inre snigeln ni vet. Idag lyckades jag och höll typ sjuminuterstempo. Det gjorde att passet totalt landade på 9.18km, 51:33min (5:37).

Kommentarer

Anonym sa…
Härligt! Löpning är bra medicin, kom precis hem från mitt intervallpass och nu är min huvudvärk också borta :)

Ida
SARA BORG sa…
Mycket märkligt det där. Jag satt hemma och typ trodde jag skulle dö (nu överdriver jag) men mådde pyton och vill bara gå och lägga mig. Bestämmer mig för att ta en nypa frisk luft och vips mår jag hur bra som helst! Löpningen flöt på över förväntan :)