Helkroppspass

Jag är ju inte världsbäst på att lägga ut mina styrkepass här i bloggen, vilket beror på att jag sällan planerar dem. Jag går till gymmet med en översiktlig plan för vilka delar av kroppen jag ska köra. Övningar väljer jag sen på plats utifrån hur mycket folk det är där, vad som finns ledigt, hur kroppen känns osv. Idag valde jag dock ett annat upplägg främst för att jag skulle träna med Lars. Söndagförmiddagar brukar vara ganska lugna på Tegelplan så jag utgick från att det inte skulle bli några större problem att följa en plan, och det var det inte heller. Vi hann dock inte riktigt med alla övningar pga att det tog lite tid med teknikgenomgångar och så, men i stort sett så här såg dagens pass ut!


Uppvärmning cykel 10 min (5 minuter lugnt och resterande 5 körs med tempo-/motståndsökningar)

- Marklyft/hantellyft sida (superset)
- Fria dips
- Viktade dips
- Framåtlutat hantellyft/bicepscurl (superset)
- Hälavlastade knäböj/vadpress (superset)
- Lofsans "trippeltriceps/rygg" med rep i kabelkrossen
- Axeldrag kabelcross/bicepscurl (superset)
- Framsida ben/baksida ben (superset)

Båltabator
- Traditionell planka
- Rygglyft
- Sidoplanka
- Kettlebellswing

Kommentarer