Home sweet home

Min nya arbetshörna!

I mitt jobb har jag möjlighet att bedriva en del av jobbet hemifrån. Det är en stor fördel, framförallt när jag jobbar med lönerapportering, fakturering och ekonomi (genomgång av resultatrapporter, budget m.m.), dvs sådana saker som kräver absolut fokus och lugn och ro.

Jag har haft en arbetsplats hemma sen jag flyttade in, men den har varit o sovrummet. Där är mörkt och inte särskilt trevligt att sitta så i söndags flyttade jag ut skrivbordet till en plats alldeles vid balkongdörren. Det är ett outnyttjat hörn där vi bara brukar torka tvätten (vi bor två personer på 44 kvadrat så det är compact living som gäller). I måndags satt jag vid skrivbordet och jobbade hela dagen och är supernöjd! Tidigare har jag suttit vid köksbordet när jag jobbat hemma och det är ok, men det är mer störningsmoment där (det går en väg alldeles utanför fönstret) så det var klart mer arbetsro att sitta mot baksidan av huset.

Kommentarer