Sugen


Godmorgon! Idag är jag sugen på att springa. Helst vill jag springa typ 12 kilometer. Jag tycker liksom att det låter lagom. Den som har kikat på min träningsplanering vet att det inte ingår nåt sånt distanspass den här veckan. Jag är väldigt splittrad just nu. Jag vill en massa saker (träningsmässigt) fast jag är inte helt hundra på att det är bra för mig. De andra månaderna då jag har kommit fram till återhämtningsveckan har jag verkligen känns mig i behov av den. Jag har varit sliten och/eller haft ont. Nu har jag inte direkt det. Visst, jag kan känna av i knäna ibland när jag springer, men det gör jag nästan alltid. Jag vet inte om jag omedvetet är lite stressad också över att träningsveckorna inför den 1 juni blir allt färre. Jag vet att jag ligger bättre till med träningen i år än förra året, men jag har svårt att se att jag i dagsläget skulle klara en mara under fyra timmar, och definitivt inte på 3:48... Jag hade en så sjukt bra dag förra året då jag kunde prestera på toppen av min förmåga, jag vågar nog inte hoppas på att få en sån igen utan behöver nog lite mer marginal.

Kommentarer