Pulshöjare på löpband

Igår kväll gjorde jag en comeback på löpbandet kan man säga. Det var ett tag sen nu, utomhuslöpning har lockat mest på slutet nu när kvällarna är längre och värmen så smått börjar komma.

Kolla in svettot med schysst flufflugg a la 90-tal!

Uppvärmning (löpbandspromenad, jogg och spänsthopp) ca 15 minuter

1 tabata

3 x 30 sek (lutning 5) + 1 x 3 min (lutning 1)
med 30 sek ståvila mellan varje
2 minuter gåvila

Körde ovanstående block 3 gånger

6 x 30 sek (lutning 5)
med 30 sek ståvila mellan varje

1 tabata

Nedvarvning och lätt stretch ca 10 minuter

Styrka för axlar

Löpningen körde jag i 5:00-tempo, dvs 12 km/h. Det kändes som en "lagom" fart nu inför maran med tanke på att jag slarvat med sömn också. Jag ville helt enkelt inte pressa mig för hårt. Jag blev riktigt varm och fick absolut känna på lite puls, men utan att ta ut mig totalt. Löpningen tog totalt 60 minuter. Lite fegisträning kan man säga fast jag vill gärna tro att det var smart och taktiskt rätt...?!

Kommentarer