Pulspass i backe


Idag har jag varit riktigt arg, frustrerad och besviken på mig själv. Jag dribblade bort min säkerhetskopiering av min telefon och fattade inte varför. Jag försökte koncentrera mig på jobbet men kunde bara tänka på hur faan det gick till. Hemma igen så gjorde jag det jag borde tagit mig tid till att göra innan - jag läste på. För att göra en lång historia kort så missade jag att uppdatera IOS på min gamla 3Gs (som får rycka in nu till i slutet på veckan då min nya lur kommer) och det går tydligen inte att överföra filer från en nyare version till en äldre. I ilskan och frustrationen över att det inte funkade så råkade jag skriva över den säkerhetskopia jag gjort från min 4:a, så den försvann. Tur i oturen så fanns allt från 2010 till oktober 2012 kvar i gamla luren så det är bara 6 månader som försvunnit. Det hade kunnat vara värre. När jag väl fattade vad som gått fel så släppte frustrationen och jag drog ut på en springtur. Efter den är allt tungt borta. Livet går vidare. När min nya lur kommer så har jag koll på hur jag ska göra för att få in det jag vill i den. Håll tummarna...

Idag körde jag en annan typ av pass än jag brukar. Jag kände att jag behövde lite mental stimulans av att fokusera helt och fullt på att springa. Jag valde att jobba i en 300 meter lång svagt stigande backe där jag sen sprang en återhämtningsvända på 500 meter tillbaka till foten av backen. För er som bor i eller känner till Östersund så startade jag vid Fagelvallsskolan och sprang Fagerbacken upp. Efter ca 300 meter svängde jag höger runt kvarteret och sprang ner igen. Istället för att göra som jag brukar när jag intervalltränar och antingen stå-, gå- eller joggvila så höll jag idag samma tempo (5:00-5:25) oavsett om jag var i uppförs- eller utförsbacken. På så sätt fick pulsen jobba upp och ner medan kroppen bara malde på. Jag körde slingan 7 varv utan nån som helst vila och joggade sen ca 3 kilometer som nedvarvning. Passet landade på 9km, 50:30min (5:37).

Kommentarer

Anonym sa…
Men se där vad disträ man kan vara. Kanske det var GUD som störde. Sluta jävlas med oss chaufförer och gör ditt jobb bättre så kanske du inte missar en sån lätt sak.
SARA BORG sa…
Hej du glade ;) Gött att höra att det var fler än jag som verkar ha varit på dåligt humör igår... Jag vill bara göra dig (och alla andra som kommenterar) uppmärksam på att jag ser era IP-adresser och att dessa går att spåra. En sån lätt sak missar jag iaf inte, hehe. Du är varmt välkommen att kontakta mig via jobbet om du har något särskilt jävelskap i åtanke som du vill lyfta! Ha det gött! Kramar från Sara