"Spontanbacke"

Löpning 5.5km, 31:44min (5:45)

Dagens pass blev ett improviserat backpass. Jag hade som plan i morse att springa just backe i kväll, men efter en lång dag med jobb i Klövsjö så var huvudet ganska tungt. Springa ville jag dock men tänkte att det skulle bli en kortare runda. Jag drog i väg söderut längs Rådhusgatan men kände ändå ganska direkt att jag var pigg. Bestämde mig därför för att det skulle bli lite backe ändå fast i en lightvariant. Jag pinnade på i ca 2.5 kilometer och vände därefter hemåt. Jag nyttjade att staden lutar och sprintade uppför varje kvarter och joggade sen ner och vidare till nästa tvärgata där jag lubbade upp igen. Fokus på snabba och lätta fötter, stolt hållning och blicken uppe. Så höll jag på tills jag var på lagom avstånd från hemmet. Jag ville ju hinna med lite nerjogg också innan jag var vid dörren. Sista backen blev den 300-metrare som jag sprang i förra veckan (vid Fagervallsskolan). Till skillnad mot då så höll jag idag ett betydligt högre tempo uppför den. Jag kikade ner på klockan strax innan "toppen" och låg nu i 4:15-tempo. Ett skönt pass!

Med det så var veckans tredje löppass avklarat och jag har "bara" ett långpass kvar. Det känns verkligen bra att jag lyckats få till fyra pass i veckan nu ett tag. Det borde båda för ett PB på maran, men vad vet man?! Mycket kan hända än men jag är klart bättre grundtränad i år än förra året även om jag känner att jag ligger efter när det gäller fart.

Kommentarer