Statusrapport på kroppen

Godmorgon söndag!


Idag klev jag ur sängen med en kropp som kan beskrivas som ostadig och instabil. Fotleder/hälsenor är stela medan knän och höfter inte känns som om de sitter ihop riktigt. Svårt att förklara, men det är som om man måste "hålla ihop" kroppen med tankekraft i varje steg. Liksom säga till musklerna hur de ska göra för att man inte ska falla ihop i en hög på golvet, haha. Sen är jag spänd och stel i axlarna. Tur att jag har en massagebehandling inbokad nu till veckan. Det är såååå välbehövligt.

Som jag skrev igår så blir det löparvila nu, troligen två dagar. Jag siktar på att springa tisdag, torsdag och lördag nu, precis som jag kört denna vecka. Jag längtar redan till nästa pass som enligt planen ska vara ett farttest runt Lillsjön. Sen lägger jag nog in lite backintervaller eller löpbandssprintar efteråt. Vi får se vad det är för väder och vad jag känner för när vi närmar oss tisdag. Det känns bra att köra lite mer kvalitet nu in i maj och jag hoppas verkligen att det ska ge resultat.

Nä hörrni, nu ska jag ta tag i den här dagen på allvar. Jag har en laddning tvätt i maskinen (träningskläderna från igår bland annat) och första koppen kaffe är uppdrucken. Dags att göra i ordning frukost!

Kommentarer