Fortsättningen på det här med Barbie

... fast idag inte om Barbie alls utan om kroppen och kroppsuppfattning!

Några av länkarna som fick igång mina tankar och som jag inte hade tid att lägga upp igår kommer här. Jag tycker att det är hemskt att det är såhär och jag undrar vad jag/vi/ni kan göra för att vi ska bli tryggare i oss själva? Min poäng med gårdagens inlägg var ju att jag tror att trygga vuxna har större chans att skapa trygga barn. Två av bloggarna nedan går igenom en viktminskningsresa just nu men det jag vill lyfta här är den mentala resa de går igenom samtidigt. De blir starkare och tryggare för varje dag, och det är häftigt att få följa.

Linda om att skämmas i sin egen kropp

Ida får kommentaren "Så tjock du har blivit"

Shervin är rädd för att tappa kontrollen igen

Det här är bloggar jag följer i princip dagligen och jag är så otroligt imponerad och tacksam över dessa människor som vågar dela med sig av sina upplevelser.

En annan modig bloggare och förebild är Therese Alvén som skrivit boken VIKTIG.

Kommentarer