Jag behöver ett gott råd

Jag har sedan i fredags fått ondare och ondare i mitt ena ben vilket beror på att nerver ligger i kläm. Minskad träningsmängd i kombination av stillasittande arbete och mycket bilkörning förra veckan gör "gasbenet" dvs det högra, i lite lätt dåligt skick. Det kommer ju ganska olämpligt nu med så få dagar kvar till maran...

Idag är det riktigt illa och jag går som om jag skitit på mig. Slut på liniment hemma också gör inte saken bättre, men det ska fixa sig idag. I morgon eftermiddag har jag dessutom en bokad behandling så jag är inte överdrivet orolig inför lördag även om det just nu känns bajs.

Det jag sitter och grubblar på nu medan jag äter är hur jag ska göra ikväll. Det känns som om jag borde röra på mig lite lätt för att inte stelna till ännu mer. Vad tror ni? Rulla lite räser eller kanske ta en promenad, åsså rörlighetsövningar efterår?! Mini, vad säger du?

Kommentarer

Mini sa…
Cykel tror jag, eller simning kanske. Gång är ju inte tanthöftens favorit direkt.. ;) Men ja, ut och rör lite på den,och använd bil med farthållare!
Och strecha lite vetja, på rygg, böjt ben, dra upp knät mot motsatt axel, och dra foten mot dig samtidigt. Typ.
Anonym sa…
Kör du "alfabetshöft och musslan"? / mamma