MENINGEN MED LIVET ÄR ATT FYLLA LIVET MED MENING!

Det här blir ett spretigt inlägg och inte alls så som jag började forma det i mitt huvud när jag skulle ta en kvällspromenad. Jag har vilodag idag men tar ändå gärna en nypa luft om möjlighet finns. Det gjorde det just idag så jag hoppade i pannband, vantar och dunjacka - ja, det singlar snöflingor i luften i Östersund - och strosade en vända. Jag tryckte igång Träningsglädje Talks, podden om Meningen med livet. Har du inte hört den så gört!


Sara skriver också bloggen Träningsglädje som jag läst rätt länge nu. Tänkvärt och vackert. Hon har inspirerat mig på många sätt och framförallt hennes upplevelse av Cykelvasan förra året har fått mig att se annorlunda på det här med cykel. Och på det jag skrev i morse om att lämna egot hemma. Sara älskar landsväg men gillar inte att cykla stig. Jag tror att det kommer att vara lite lika för mig. Att jag verkligen kommer att älska en räser. Jag gnuggar helst asfalt i löparskor, och jag tror inte att jag är så annorlunda när det kommer till vilket underlag jag gillar bäst på cykel! Håll tummarna, i morgon hämtar jag förhoppningsvis hem en beggad hoj för att testa om det här är något för mig. Shit va jag längtar. Det är lite som när man var barn och skulle gå och lägga sig natten före julafton, haha.


Att strosa runt utan hets, stress och press är så härligt. Jag gick förbi travet och hittade både en söt liten ponny att prata med och ett gäng varmblod som inte riktigt hade tid att stanna och prata med mig. Konstigt va?! Haha. Eller så inte. Jag saknar hästar ibland, men jag tror inte att jag vill ha egna igen. Det är mycket slit men kul också såklart. Kanske kommer det en dag när suget blir sådär riktigt stort igen.


Att meningen med livet är att fylla livet med mening blir ju liksom helt självklart när man tänker närmare på det. Att det inte gör sig själv förstår man ju också. Det är något som man aktivt måste ta tag i. Att våga lyssna på sig själv och våga sätta det främst, även om normen i den krets man umgås är en annan, tycker jag är bra. Därför ska jag testa räser i år, trots sambons förkärlek för MTB. Sen vill jag bara poängtera att jag inte strävar efter samma saker som Sara, eller vill fylla mitt liv med samma saker, eller menar att ni ska gilla samma. Nä, min poäng var ju just att göra det man själv vill, uppskattar och längtar efter. Men det tror jag att ni förstod redan va? Ville bara säga det.

Lars frågade mig för ett tag sen om jag trodde på "tur". Jag svarade då att min tanke alltid har varit att man i mångt och mycket skapar sin egen tur. Ingemar Stenmark ska nån gång ha sagt "Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag". Helt klockrent om du frågar mig!

Kommentarer