Mysjoggen - mitt favoritpass!

Äntligen var det dags att få köra en mysjogg igen! Jag tror det är minst en månad sen (eller???) som jag gav mig ut på ett lugnt OCH kort pass. Det är verkligen njutningsfullt att jogga en halvtimme och sen vara klar liksom. Förvisso var det riktigt stelt i benen första kilometern. Det blev nog en aning häftigt med squatsen och utfallen igår... Jag hade lite bråttom att hinna med dem innan restaurangbuffén skulle plockas bort så jag tokhetsade liksom. Ajaj idag kan jag säga. Men men, det släppte ganska bra i låren av joggen, så det var ju positivt.

Mjuk stretch i parken fick avsluta dagens pass!

Dagens löpning blev totalt 5.68km, 34:38min (6:06)

Km 1 6:23
Km 2 6:01
Km 3 5:57
Km 4 5:48
Km 5 6:04
Km 6 6:28

När jag kom tillbaka till hotellet så letade jag upp en bra gräsplätt och körde igång min tabatatimer och rev av tre stycken båltabator också när jag ändå var på gång. Det var liksom som att jag ville passa på att vara ute så länge som möjligt.

Det var riktigt stelt i benen idag men med lite jogg och lite stretch så känns det bättre!

Nästa löppass är enligt plan en mil och det satsar jag på att köra fredag eller lördag. I morgon blir det mest troligt vila, det känns som om jag måste ta det nu. Inte i kroppen utan jag försöker tänka lite taktiskt bara.

Kommentarer