Stressar av i en park

Idag har jag jobbat en massa och mött många människor i flera olika sammanhang. Det har varit en bra dag men ganska lång. När jag kom till hotellet kände jag ändå inte för att vara inne utan jag ville ut. Jag funderade lite fram och tillbaka på om jag kanske skulle ta en promenad trots att jag egentligen tänkt helvila, för vad skulle jag annars ut och göra liksom?! Men så kom jag på att jag bara skulle gå ut och sätta mig i gräset på den plätt jag körde båltabator på igår kväll. Här har jag suttit nu och inte gjort nåt alls i mer än en halvtimme och shit va nere i varv jag känner mig nu. Jag är rätt speedad när jag jobbar. Jag vill mycket och väl och ibland kämpar jag kanske lite för hårt för mitt eget bästa för att försöka göra det bra för andra. Det gör att jag ibland har svårt att komma ner i varv och jag blir glömsk och irriterad. Hemma när det dessutom finns hundra andra grejor man ska fixa och folk man vill hinna träffa så räcker tiden inte alltid till för att hinna landa. Idag har jag landat. Rent fysisk på en gräsmatta och mentalt i mina tankar. Nu lovar jag mig själv att göra det oftare. En halvtimma är tydligen allt som krävs. Solen skiner dessutom. Jag är glad. Nu ska jag gå in och äta en sen middag och jag önskar er en bra kväll!

Kommentarer

Anonym sa…
Låter som en skön stund. Själv har jag kommit hem från ett regnigt Sundsvall och kopplat av med en kopp te o några mackor. Kram, ha en fortsatt skön kväll! / mamma