Backintervaller from hell

I går hade vi måndagsklubb fastän det var torsdag. Tyvärr kunde inte Maria vara med på grund av lite förkylningskänningar i familjen. Trist men ingen anledning för oss andra att kasta in handduken trots att det lätt blir att jag tappar lite gnista när nån av tjejerna inte kan vara med. Det går över så fort vi sätter igång som tur är. Det blev ett tufft och bra pass.

Redo för backintervaller med Ida!

Uppvärmning ca 3 km; asfalt, grus och elljusspår fram till en "trevlig" backe på ÖSK.

5 x 150 meter backe
joggvila ner
Mina tider: 60, 58, 58, 62, 56 sekunder

Nån minut serievila

5 x 150 meter backe
joggvila ner
Mina tider: 63, 64, 62, 60, 57 sekunder

Backen är en gammal slalombacke (tror jag) som nu på sommaren används av både löpare och cyklister. Vi jobbade i halva backen men tro mig, det känns ordentligt ändå i både ben och flås mot slutet. Underlaget är lite lagom stenigt, med rötter och grästuvor här och där, så man får lite att tänka på också när man springer. Det gäller att ha koll på fötterna. Bra träning för mig inför Lidingöloppet.

Efter intervallerna joggade vi till arctura och körde tre varv löpstyrka också. (20 utfallssteg, 10 grodhopp och 30 tåhävningar per varv). Jag var rätt slut redan efter första varvet men sa till Ida att sist pushade Maria mig så att vi körde tre varv. Vi kunde ju inte maska nu så att hon som inte var med skulle behöva skämmas över oss, nä, så vi köttade på. Jag klarade knappt av att ta mig upp på det sista utfallssteget, haha. Sen körde vi en båltabata också, precis som vanligt, åsså konstaterade vi att det var en riktigt härlig kväll. Solsken, bra träningspass, bra träningskompis och... bra helt enkelt.

Jag lämnade mobilen hemma så tyvärr blev det inget fotande på träningen

Sen sprang vi hem. Och såg fram emot midsommar. Det var väl 4 kilometer eller nåt. Totalt fick jag ihop 10.1 km löpning i går kväll. Bra pass!

Kommentarer