Inspirerande måndag (UPPDATERAT)

Idag var det dags för vår tredje måndagsträning och även denna gång var det Hofvallen som gällde. Maria hade önskat korta intervaller och jag som har löparvila hade lovat att stå för tidtagningen. Upplägget blev 15-sekundersintervaller på bana följt av 15 sekunders ståvila. Efter 5 intervaller tog vi 2 minuter serievila. Tjejerna körde totalt 4 set/block, alltså:

5 x 15 sek
2 min vila
5 x 15 sek
2 min vila
5 x 15 sek
2 min vila
5 x 15 sek

Maria

Efter löpningen körde tjejerna även:

- Löpstyrka för ben (utfall, grodhopp, tåhävningar)
- Båltabata

Ida

Nu längtar jag verkligen till nästa vecka då jag också är med och springer igen!

Kommentarer

Maria sa…
Hallå vänta nu.... Sprang vi inte fyra st set?
SARA BORG sa…
Haha, gjorde ni? Ida? Jag hade verkligen fullt upp med att hålla räkningen... Kan ha varit fyra set... :)
Anonym sa…
Ja, fyra sprang vi! Skärpning choachen ;) Tack för igår!