Smygtestat min "mördarbacke"

Jomenvisst sörrö så att...

Härligt mycket folk ute i kväll, både löpare och cyklister!

Maria sa att hon var lite sugen på att springa backe på måndag och jag var såklart inte sen att hänga på den idéen. Backe är ju precis det jag behöver träna på nu. För att få lite koll på hur vi ska ta oss dit (och hur långt det blir) så var jag alltså ute och smygtestade lite i kväll. Jag har inte kört just den backen i år så jag kände mig väldigt osäker på det mesta. Nu är det gjort iaf. Det blev förutom att reka vägen dit och (en annan) väg hem även två vändor upp och ner för backen. Jag körde hela (drygt 300 meter) men jag tror att vi riktar in oss på typ halva backen, den övre delen, och jobbar i den. Sen kan vi avsluta med en vända i hela backen kanske. Det tror jag blir alldeles ypperligt.

Totalt fick jag ihop 8.3km, 51:55 (6:15) löpning idag och då är joggvila nerför backen inräknat också.

Kommentarer