Tips på träningspass

Löparvilan gör mig ruggigt sugen på att dra igång igen och jag sitter och drömmer om lite olika pass jag ska köra i sommar. Eftersom jag känner mig själv och vet att jag inte brukar vara så kreativ när det kommer till kritan så tänkte jag skriva ner några tips som jag kan ta fram sen när fantasin tryter :)

1. 30-sekundare på löpband
- Jogga (extraslinga) till gymmet, ca 2-3 kilometer
- Löpbandsintervaller 12 x 30 sek (3:30)
- Jogga hem, ca 1-2 kilometer

2. Backintervaller
- Jogga till "slalombacken" på ÖSK
- Backintervaller 6 x hela backen (tar ca 2 min om jag minns rätt????)
- Jogga hem

3. Terränglångpass
- Spring ÖSK-Spikbodarna-Odensala, ca 17 kilometer

4. Fartlek (t.ex. Östansjövägen, Brånan)
- Jogga till Paradisvägen, ca 3 kilometer
- Ställ in klockan så att den piper varje minut; jogga, spring, sprinta... upprepa 3 gånger. Vänd hemåt och gör det 3 gånger.
- Jogga hem

5. Fyrahundringar på bana
- Jogga till Hofvallen, ca 2.5 kilometer
- Spring t.ex. 6 x 400 meter
- Jogga hem

Kommentarer