Triathlonintresset har vaknat?

Vi befinner oss alltså i Stockholm den här helgen. Huvudsyftet med resan är att hitta en våtdräkt för öppetvattensimning som passar L's väldigt V-formade kropp. Hans bröstmått motsvarar L/XL i storlekstabellerna medan midje- och höftmåtten motsvarar S. Så ja, det är i praktiken ungefär så trixigt som han misstänkte innan...

Lars provar dräkter och jag dricker kaffe. Bra arbetsfördelning ;)

Dräkter för simning är tunnare och ömtåligare i materialet än de dräkter vi är vana vid från jetskiåkningen. Det gör att provningsproceduren är tidskrävande. Att komma i och ur en dräkt är inte lätt. Sen ska dräkten sitta som ett andra skinn... 

Efter ett antal provningar lutar det nu åt en från Orca. Den stramar inte över Lars breda axlar och blir heller inte stor över midjan.

Efter all förhandskoll på nätet innan vi åkte ner och nu besöken i butikerna har nästan lyckats få mig sugen på triathlon också. Cyklar och springer gör jag ju redan, men sen har vi det där med simningen. Kallt och blött. Nä fy. Jag är nog inte där än. Jag gillar ju inte ens simhallen så öppet vatten är det inte läge att prata om. Haha.

Kommentarer