Måndagsklubben kör vidare

Ja, det var ju meningen att vi skulle ha ett sommaruppehåll nu när Ida drog söderut, men Maria var sugen att köra på. Jag var såklart inte sen att haka på. Jag behöver ju verkligen all hjälp jag kan få med kvalitetsträningen. Mitt förslag för dagen var 10 x 400 meter på bana, med 1 minuts ståvila mellan varje intervall, vilket vi alltså körde.

Maria på väg mot "mål" med bra fart

Mina tider:
1:41, 1:40, 1:42, 1:44, 1:47, 1:49, 1:43, 1:44, 1:43, 1:34

Jag försökte fokusera på tekniken; upp med blicken, lyft i steget, mjuk fotisättning osv. Det gick hyggligt förutom på den näst sista. Det var helt galet vad tunga benen kändes. Jag orkade nästan inte lyfta fötterna alls utan slänger nästan ut dem åt sidan i stället för att jobba uppåt. Men så på den sista hämtade jag upp mig mentalt och fick igång schwunget igen, haha.

Maria pustar ut efter fyrahundringarna

Som vanligt körde vi även tre varv löpstyrka:
20 utfallssteg
10 grodhopp
30 tåhävningar

Och avslutade med en båltabata.

Slagna hjältar! Grymt bra kämpat idag Maria, det var ett riktigt tufft pass!

Efter passet joggade jag en extra runda hemåt och landade tillslut på totalt 11 kilometer löpning idag. Då är uppvärmning, intervaller och nerjogg inräknade.

Kommentarer