Snart dags för tävling igen; Jämtland på fötter

Efter några tävlingsfria veckor är det alltså snart ett lopp som jag tänkt springa. Jag missade helt Bäverloppet som gick av stapeln i lördags tyvärr (10 km), men nu till helgen går Jämtland på fötter. Tävlingen erbjuder olika sträckor, både 21 km och 11 km. I elvaklassen finns dessutom en variant utan tidtagning så att även den som inte vill få en officiell tid kan vara med. Starter sker i Brunflo eller Marieby, beroende på distans, och målet är i Badhusparken här i Östersund (om jag inte är helt fel ute).


Jag har inte anmält mig ännu pga att vi kommer att åka iväg torsdag till fredag. Det går att efteranmäla sig vid nummerlappsutdelningen på lördagen, så jag kommer troligtvis att nyttja den möjligheten. Skulle nåt hända när vi är i väg som gör att vi kommer hem för sent på fredag kväll så avstår jag kanske loppet.

Jämtland på fötter är inget jag satsar på i år, eller kommer toppa för, utan jag ser det enbart som ett sätt att få till ett bra träningspass. Det är halvmaran jag tänkt springa alltså, så att jag får till ett långpass med lite fart i. Jag har dålig koll på banan, trots att jag både cyklat och åkt bil där, så jag har ingen aning om vad som skulle vara en rimlig måltid. Två mil är ändå två mil och mycket kan såklart hända. Jag har bara sprungit distansen på tävling en gång tidigare (Göteborg 2011).

Kom gärna och heja på mig!

Kommentarer