Bästa brudarna - måndagsklubben

Måndag igen och återsamling för alla tre! Efter att jag haft en depphelg med sviktande löparkänsla så var dagens pass (trots kräkkänslor pga en stoooor chokladmousse med svartvinbärsgrädde mindre än en timme innan passet) verkligen ett steg i rätt riktning! Jag var snabb. Med mina mått mätt.

De här brudarna alltså, jag lyfter mig varje gång i deras sällskap. Bättre pepp går inte att få!

Dagens pass var fallande stegar. Det går till såhär:

Spring 1600 meter, dvs fyra varv på en 400-meters ovalbana.
Vila i 3 minuter.
Spring 1200 meter, tre varv.
Vila i 3 minuter.
Spring 800 meter, två varv.
Vila i 3 minuter.
Spring 400 meter, ett varv.

Jag gick ut ganska lugnt av rädsla för att behöva spy... Sen kändes fyra varv först väldigt långt. När vi körde tusingar så var ju det två och ett halv varv. Det var tungt. Men idag var fyra varv inget problem. På andra intervallen tryckte jag på lite mer, men fortfarande fegade jag. Först på den fjärde och sista var det fullt ös. Då gick jag istället ut för hårt, var helt slut efter 200 meter, fick dra ner på tempot fram till 300 och sen peppade Ida hela spurtrakan in i mål. 

Mina tider:
7:15 min (4:20)
5:20 min (4:14)
3:20 min (3:58)
1:31 min (3:34)

Sen körde vi tre varv löpstyrka, men det har jag beskrivit så många gånger förut, kolla under etiketten Måndagsklubben i högerspalten, så jag hoppar över det. Plus en båltabata. Naturligtvis.

Tot löpning inklusive uppvärmning och nerjogg: 10 kilometer

Kommentarer