Dagens lopp och vinnaren i gissningstävlingen

Ja... såhär gick det!


Jag hade en bra känsla i kroppen nästan hela loppet igenom. Klart som sjutton att det var tungt och jobbigt bitvis, men så ska det ju vara. Men just det där att känna att man kan trycka på, och att benen svarar. Hjärtat slår och man flåsar. För två veckor sen på Vasastafetten fanns det inte. Idag gjorde det ändå det. Jag kollade bara klockan i början för att se till att det inte gick för fort. Sen körde jag bara på känsla. Min klocka stoppades på 49:09. Officiell tid 49:13. Lite besviken först men insåg sen att det ändå bara är 1 minut och 15 sekunder från förra årets pers på 47:58. Då regnade det (mitt favvoväder) och idag var det stekande sol och tokvarmt. Mitt hatväder och min stora skräck när det kommer till att tävla i. Så nu är jag ändå hyggligt nöjd, även om jag såklart är taggad för en förbättring nästa år :)

Segraren i tävlingen gissa tiden blir Elin med 48:15. Jag gissar att Elin betyder min syster(??!!) och därför behöver jag ingen adress på mail för att leverera vinsten.

Kommentarer