En promenad för rörligheten

Efter en lång dag bakom ratten gjorde jag min kropp en tjänst och tog en promenad när jag kom hem. Det är en av de saker jag själv har bestämt mig för att förbättra, att promenera mera. Jag tror att det gör gott för min rörlighet. Promenader, cykel till jobbet, yoga och så mitt rörlighetsprogram såklart.


Kroppen känns för övrigt bra idag. Det enda lilla orosmomentet är höger hälsena som varit lite öm den senaste veckan. Det kom efter att jag fick ont i vaden i onsdags. Vaden är bra idag så jag hoppas att det släpper i hälsenan också vilken dag som helst. Jag måste ju komma igång med teknikträningen för att förbättra mitt löpsteg. För nåt år sen hoppade jag mycket hopprep, då jag tränade på Fyrvalla. Nu funderar jag på att ta upp det igen för att få vaderna i trim.


Under promenaden gick jag och funderade på min träning under veckan som kommer. Under förutsättning att hälen känns bra så tänkte jag försöka träna lite tuffare nu fram till fredag. Jag har ju tagit det rätt piano under mitt formtoppsförsök så nu är jag ruggigt taggad att köra på ordentligt igen. Veckan drar igång med måndagsklubben i morgon. Ida har föreslagit tusingar igen, vilket jag tycker låter alldeles utmärkt. Jag hoppas att vi blir några stycken så att alla får både jaga och jagas. Det går som så mycket lättare när man triggas av varandra!

Kommentarer