Fartlek med teknikträning

Idag efter jobbet var det dags för ett återbesök hos sjukgymnasten igen. Mer om hur det gick kommer i ett eget inlägg men så mycket kan jag väl säga som att jag nästan är framme vid normal/fullgod rörlighet. Hurra! Mitt jobb nu är att bli starkare så att jag klarar av att använda min nya frihet också. Min hjärna har liksom inte fattat det hela fullt ut så jag har en mental process nu som handlar om att koppla ihop kropp och knopp och jobba mer med rörelsemönstren. Det fick därför bli temat för kvällens träningspass - nöta löpteknik!

Fötter och vader fick sig en rejäl omgång på dagens löpträning!

Jag var sugen på att springa distans, men eftersom mina vader inte riktigt fixar att nöta 8 kilometer med ren och fin löpteknik så bestämde jag mig för fartlek. Jag ställde in några omgångar tvåminutare i min intervallapp så när det pep i lurarna så ökade jag farten och fokuserade på fin teknik. När det pep igen så fick jag slappna av och sänka tempot och fundera på annat. Jag jobbade på så under totalt 8 kilometer, och hade klockan inställd på att regga kilometertiderna: 5:55, 5:34, 5:09, 5:04, 5:23, 5:13, 4:53, 5:34

Passet totalt 8km, 42:45min (5:21)

Kommentarer