Hur många par löparskor kan man ha?

Jag har saknat ett par skor i år och därför bestämt mig för att komplettera garderoben under helgen i Stockholm. Ett par lättare raceskor, dvs inte barfotasula som jag har många av, utan en sula med mindre dämpning. Jag lyckades med det redan under torsdagskvällen så fredag morgon var jag ute och testade. Klockrena på mina fötter! Loppet i lördags gick därför i:

NIKE Lunaracer +3, neongröna (ser gula ut på bilden) med blå detaljer. Supersnabba ;)

De här skorna kommer jag att använda på intervallpass, snabbdistans och tävlingar. Det känns som om jag flyger fram. En spännande detalj är dock att jag har fått gå upp rejält i storlek på just den här NIKE-modellen. Jag har i Free och Lunarglide stl 36.5, medan mina fötter kräver 38 (!!!!) i Lunaracer.

Appropå rubriken förresten, lyssna gärna på Sara Rönnes pod på samma ämne (Träningsglädje TALKS).

Kommentarer

Petra sa…
Man kan aldrig få för många skor! :)
Jag håller med om att Nike (nyare modeller) är jättesmå i storleken.