Mysjoggen, mitt absoluta favoritpass

Med Tjejmilen avklarad kan jag nu börja slipa på löpsteget. Om ni minns så har ju sjukgymnasten ordinerat mig att springa mer på mellan- och framfot. Min fotisättning med vänstern är redan så men på höger har jag längre markkontakt och rullar på hela foten. Det gör att jag får obalanser i kroppen och de ska jag försöka jobba bort. Att springa framfota tycker jag går lättast i mjuka skor så jag kommer att öva i NIKE Free. Det är skor jag både promenerat och sprungit mycket i tidigare också så det är "bara" löptekniken som är delvis ny.

Fantastiskt vacker kväll så en vända till Röbäck kändes helt rätt innan mitt planerade besök i hotellgymmet!

Jag brukar ju annars inte springa på tisdagar men vädret gjorde att jag inte kunde motstå en mysjogg med inslag av löpteknikträning. Jag jobbar mig upp på framfoten även på höger och försöker få en snabb fotisättning. Eftersom jag är ovan så protesterar högervaden efter några minuter, så jag övar bara korta stunder. Totalt blev det 6 kilometer löpning, inte överdrivet långt alltså. Jag räknar ändock med rejäl träningsvärk och en totalstum högervad i morgon...

Kommentarer