Om att lära av sina misstag

Alltså, är det bara jag som inte är så bra på det? Jag har ju cyklat massor nu sedan ett par veckor tillbaka. Å det har regnat, regnat och regnat så jag har bylsat på regnkläder och speedcross på fötterna för att ta mig till och från jobbet någorlunda torr. Igår morse var det uppehåll när jag skulle i väg, äntligen, och trots att jag kollat väderleksrapporten och visste att det skulle bli regn, så sket jag i det. På med höstjacka och converse... (Jag har svarta läderskor inne på jobbet). Jag har liksom längtat så mycket efter det här med höst och halsduk och sånt ni vet, så jag ville passa på. Jag fattade ju att det skulle straffa sig.

Flyr regnet och gör ett pitstop på gymmet på väg hem. Svinnöjd över att ha kommit undan den värsta skuren. The winner takes it all. Eller...?

Sedan regnade det såklart hela dagen. Jag hade rätt mycket att dona med på jobbet så jag blev glad när L ringde och sa att han skulle i väg och käka med en kompis. Bra, då kunde jag jobba sent utan att känna nån stress. Vid 18:30 kände jag mig nöjd, vände mig om (satt med ryggen mot fönstren) och insåg att det regnade. Att det regnade typ supermycket. Funderade en stund och kom på att jag hade träningskläder med mig. Ahhh, bra där Sara! Trampade i ilfart till gymmet och gömde mig undan allt det blöta ett tag.

Toknöjd även att jag tog tag i det här med att hoppa hopprep igen också. Jag kommer att bli stark precis där jag behöver för löpningen. Jag kör höga knän, kick i rumpan och hoppar givetvis på framfoten, vilket mördar mina vader, haha. Under 2011 tränade jag ofta uppe på Fyrvalla och hoppade mycket rep. Sen som vanligt är jag ju periodare så jag la ner det där. Dumt. Nu ska det bli ordning på torpet. Spännande att testa lite och sen utvärdera.

Tillbaka till det här inläggets rubrik. Det ska bli kul att se om jag gjorde ett bra val i morse, eller om klädvalet straffar sig igen. Just nu (lunchtid) så är det sol...

Kommentarer