Ceasarsallad

Brukar ni äta det?

Jag är ingen salladstjej och har aldrig varit. Jag tuggar och tuggar och tuggar, blir snabbt mätt men fort hungrig igen, så kan jag välja nåt annat gör jag hellre det. Sen ÄLSKAR jag ICA´s ta-själv-sallad eftersom man bara behöver ta lite sallad i botten av byttan och sen kan ösa på med massor av annat gott, typ räkor, oliver, tonfisk... ja ni vet, sånt där gott helt enkelt! Jag kan beställa på restaurang ibland också, om jag vet att det är mycket protein och inte bara grönt alltså. Så det slinker ner en räksallad då och då.

Tillbaka till sallad. Eftersom jag inte gillar traditionell sallad, eller snarare inte tycker att det är riktig mat, så har jag aldrig beställt en ceasarsallad på restaurang. Jag har smakat av syrran nån gång när hon köpt på McDonalds och det är klart att jag har väl förstått att det kanske inte är representativt för hur det smakar på riktigt. Men...

I dag hände en konstig grej. Jag bor ju på Scandic den här veckan och brukar oftast äta deras middagsbuffé eller burgare. När jag ska beställa maten så säger jag i stället ceasarsallad, utan krutonger men med bacon. Jag är nästan i chock själv, haha. Jag får vänta länge men tillslut kommer en stooor, djup tallrik (eller mera skål kan man nästan säga) med sallad, kycklingfilé, bacon, hyvlad parmesan och mängder med ceasardressing. Vet ni, det smakade helt jäkla ljuvligt! Det var mycket av allt gott så jag blev mätt också, himla grymt alltså. Att jag inte upptäckt det här tidigare.

Kommentarer